După 49 de ani, postul public de televiziune israelian se închide

Jurnalişti în lacrimi, adunaţi în studioul postului public de televiziune, jurnalişti intonând imnul naţional al Statului Israel, în loc să prezinte, cum erau obişnuiţi, principalul program de ştiri al serii al postului, celebrul “Mabat”. Imagini de neimaginat pentru o democraţie, cum este Israelul, care totuşi fac acum înconjurul Internetului!

După 49 de ani, la Autoritatea Publică de Radioteleviziune din Israel (IBA – Israel Broadcasting Authority) s-a tras cortina.Postul public israelian “1” a încetat să emită miercuri dimineaţă, după 49 de ani de emisie, cu câteva ore înaintea unui vot aşteptat în Parlamentul israelian (Knesset), pentru validarea înlocuirii IBA cu o nouă structură.

10 Mai 2017 | scris de Marina Constantinoiu
După 49 de ani, postul public de televiziune israelian se închide (VIDEO)Galerie foto (3)

Jurnalişti în lacrimi, adunaţi în studioul postului public de televiziune, jurnalişti intonând imnul naţional al Statului Israel, în loc să prezinte, cum erau obişnuiţi, principalul program de ştiri al serii al postului, celebrul “Mabat”. Imagini de neimaginat pentru o democraţie, cum este Israelul, care totuşi fac acum înconjurul Internetului!

După 49 de ani, la Autoritatea Publică de Radioteleviziune din Israel (IBA – Israel Broadcasting Authority) s-a tras cortina.Postul public israelian “1” a încetat să emită miercuri dimineaţă, după 49 de ani de emisie, cu câteva ore înaintea unui vot aşteptat în Parlamentul israelian (Knesset), pentru validarea înlocuirii IBA cu o nouă structură.

 

Marţi seara, prezentatoarea celebrului program de informaţii al serii “Mabat” (Priveşte), Geula Even, a anunţat, cu ochii în lacrimi, că este vorba despre ultima ediţie.

Alţi jurnalişti prezenţi în platou şi-au exprimat decepţia pentru faptul că au fost anunţaţi în ultima clipă despre acest final anticipat, înaintea datei de 15 mai, dată la care IBA urmează să fie înlocuită de Public Broadcasting Corporation (PBC).

Potrivit ediţiei online a cotidianului Haaretz, “1” nu mai emite de miercuri dimineaţă, iar alte canale ale postului public de radio vor difuza doar muzică. Deocamdată, la ora difuzării acestei ştiri, postul principal generalist Reshet Bet emite normal, cu un program chiar dedicat evenimentelor de la radio-televiziunea publică israeliană. Totuşi, ştirile orei 12:00 au început cu un anunţ al postului privind situaţia actuală.

Începând de lunea viitoare, noua structură a radio-televiziunii publice israeliene va începe să emită pe aceleaşi frecvenţe, relatează de la Ierusalim corespondentul în Israel al Radio România Actualităţi, Dragoş Ciocîrlan.

Nu se cunoaşte grila de programe, şi nici de unde va emite noua structură media. O parte dintre salaraţi vor fi preluaţi de noua corporaţie, dar cel puţin 500 intră în şomaj (în mare parte personal administrativ), precizează corespondentul RRA la Ierusalim.

Viitorul radio-televiziunii publice din Israel a fost în centrul unei lungi confruntări între şeful Guvernului, Benjamin Netanyahu, şi ministrul său de Finanţe, primul nedorind o reformă pe care la început a susţinut-o, în timp ce al doilea ţinea ca aceasta să fie dusă la bun sfârşit, din cauza sumelor importante deja investite în proiect.

Netanyahu a mers până în punctul de a ameninţa cu provocarea de alegeri anticipate, dacă nu se găsea un acord, scrie The Times of Israel. Oficial, reforma viza dinamizarea serviciului public aflat în criză, şi recucerirea unei părţi din publicul care migrase la posturile private. Dar dorinţa lui Netanyahu de a avea control asupra informaţiilor trece în ochii multor comentatori israelieni drept un factor primordial al crizei.

 

Be the first to comment on "După 49 de ani, postul public de televiziune israelian se închide"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*