Euronews NBC, un nou brand media global

NBC News, parte din gigantul media NBC Universal, a cumpărat un sfert din acţiunile consorţiului media Euronews, potrivit Bloomberg. Tranzacţia face parte din planul companiei americane de a-şi extinde aria de acoperire la nivel global.

 Achiziţia va duce la apariţia unui nou brand pe piaţa media globală, Euronews NBC, scrie Variety.

NBC a plătit 30 de milioane de dolari pentru 25% din acţiunile Euronews. Achiziţia îi va permite gigantului american să îşi extindă aria de difuzare la încă 277 de milioane de gospodării din Europa, Africa şi Orientul Mijlociu.

Deborah Turness, preşedintele diviziei americane de ştiri a NBC, va conduce divizia de ştiri internaţionale a companiei, în parteneriat cu şeful executiv al Euronews, Michael Peters.

Deborah Turness a ajuns la NBC de la postul public britanic ITV şi a deţinut poziţia de şef peste divizia de ştiri din America timp de trei ani.

În locul ei, la conducerea diviziei americane de ştiri a NBC va veni realizatorul emisiunii “Today”, Noah Oppenheim.

Ambii îi vor raporta preşedintelui diviziei de ştiri a reţelei, Andrew Lack.

Andrew Lack, președintele NBC News, citat de marketwatch.com:

“Euronews are o scală de neegalat, precum și abilitatea unică de a oferi o acoperire internațională înrădăcinată în sensibilitate, în fiecare țară și limbă pe care o acoperă.”

Consorţiul media Euronews este deţinut de miliardarul egiptean Naguib Sawiris, împreună cu un grup format din alţi radiodifuzori europeni.

Euronews are aproape 500 de jurnaliști și ajunge în 434 milioane de case din 158 de țări, în 12 limbi, atât pe platforme TV, cât și pe platforme digitale.

Be the first to comment on "Euronews NBC, un nou brand media global"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*