Incepand cu data de 08.10.2020, posturile TV si radio ale grupului Intact Media Group (Antena 1, Antena Stars, Antena 3, Happy Channel, ZU TV, Radio ZU, Romantic FM) se muta pe satelitul Hellas Sat 3, pozitie orbitala 39° Est TP 12,655 MHz polarizare orizontala – H – SR 15155 KB/s FEC 3/4 DVB S2 8 PS, codare Conax Contego.
Intact Media Group detine urmatoarele posturi TVsi radio: Antena 1 SD/HD, Antena Stars SD/HD, Antena 3 SD/HD, Happy Channel SD/HD, ZU TV SD/HD, Antena International si posturile Radio ZU si Romantic FM.
Intact Media a mai facut in trecut teste pe satelitul Hellas 3 insa de fiecare data aceste teste au disparut. Posturile Antena sunt in acest moment pe satelitul Eutelsat 11,131 MHz 8 PSK 2/3 16593, satelit pe care este si DTH-ul Free Sat.
Nu avem informatii despre ce se va intampla din data de 8 octombrie cand posturile Intact Media nu vor mai fi disponibile abonatilor Freesat. DTH-ul Freesat este cel mai ieftin furnizor de posturi TV, este primul furnizor DTH care nu emite factura lunara catre abonat (al 2-lea furnizor DTH de acest tip este Focus Sat).
Posturile Antena se muta pe Hellas Sat 3
Freesat ofera o cartela pentru receptia posturilor de pe satelit la pretul de 60 lei (aceasta cartela se plateste o singura data) si un abonament de 99 de lei pe an. Daca avem o cartela TVR si inregistram cartela pe site-ul Freesat.ro vom putea urmari si posturile care sunt urcate de Freesat pe satelit.
Pe satelitul Eutelsat mai sunt si alte posturi TV independente de Freesat (adica isi platesc singure chiria TP-ului, nu sunt urcate de acest DTH pe satelit). Aceste posturi sunt: posturile TVR detinute de Societatea Romana de Televiziune (TVR 1, 2, 3 si regionalele) si posturile Media Pro ( Pro TV, Pro 2, Pro Cinema). Vom vedea daca DTH-ul Freesat va inchiria un TP special pentru ca abonatii lor sa beneficieze in continuare de posturile Intact Media.
Pe satelitul pe care se muta posturile Antena este si operatorul de televiziune DTH romanesc Telekom, cunoscut in trecut sub numele Dolce TV.
UPDATE: Freesat au trimis notificarea catre clienti via sms, cerandu-si scuze pentru inconvenientul creat.